ARKIV Generalforsamling 2021

Indkaldelse

Afholdelse af generalforsamlinger i 2021

Den aktuelle COVID-19 situation gør, at det i marts 2021 ikke er muligt at fastlægge en dato for afholdelse af generalforsamlinger i Grundejerforeningen Salvig og Salvig Vandværk.

Generalforsamlinger i Grundejerforeningen Salvig og Salvig Vandværk kan ikke afholdes i Orø forsamlingshus som det er sket gennem en del år, da retningslinjerne i forhold til COVID-19 ikke kan opfyldes.

Orøhallen ser pt. ud som den eneste mulighed baseret på, at der kommer mellem 75 og 100 medlemmer af Grundejerforeningen Salvig / Salvig Vandværk.

Afholdelse en søndag formiddag er ikke mulig, da Orøhallen er optaget i dette tidsrum.

Sikkerhed først
Mange medlemmer af Grundejerforeningen Salvig har privat bopæl i kommuner der er øverst på listen over de kommuner med flest konstaterede COVID-19 tilfælde. Grundejerforeningen Salvig og Salvig vandværk finder det ikke forsvarligt at afholde generalforsamlinger på det foreliggende grundlag i forhold til COVID-19 situationen.

Adgang til Salvig Vandværks generalforsamling
Ikke alle medlemmer af Grundejerforeningen Salvig er medlem af Salvig Vandværk, men får vand fra Børrehoved Vandværk, derfor har medlemmer af Børrehoved Vandværk ikke adgang til Salvig Vandværks generalforsamling.

Kloakering
Kloakering af Salvig området fylder meget derfor er planen at få repræsentanter fra Fors A/S til at komme og fortælle om de aktuelle planer. Der er grundejere der er omfattet af kloakering i Salvig, men ikke medlem af Grundejerforeningen Salvig. Disse ejere har ikke adgang til Grundejerforeningen Salvigs generalforsamling, men kan deltage i mødet vedr. kloakering af Salvig

Når generalforsamlingsdatoer er fastlagt er det planen at forløbet vil være sådan:

Salvig Vandværk og Grundejerforeningen Salvig har besluttet, at der ikke vil være morgenmadsbuffet inden generalforsamlingerne starter som i tidligere år.

Generalforsamling i Salvig Vandværk (kun adgang for medlemmer af Salvig vandværk)

Generalforsamling i Grundejerforeningen Salvig (kun adgang for medlemmer af Grundejerforeningen Salvig)

Evt. møde om kloakering i Salvig med deltagelse af repræsentanter fra Fors A/S (adgang for andre)

Grundejerforeningen Salvig og Salvig Vandværk vurderer løbende COVID-19 situationen.

Indkaldelse til ordinær generalforsamling

Søndag, den xx. xxxxx 2021 kl. 10:30

i xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

Vedtægternes § 4: På generalforsamlingen har kun medlemmer og deres ægtefæller/samlevere, samt gæster som skriftligt er inviteret af bestyrelsen adgang. Såfremt der er flere ejere af en ejendom har hver af disse ejere og deres ægtefæller/samlevere adgang. Ved begrebet samlever forstås i disse vedtægter: Parterne lever sammen på fælles bopæl og venter, har eller har haft, et fælles barn eller har levet sammen på den fælles bopæl i et ægteskabslignende forhold i de sidste 2 år.

Dagsorden ifølge vedtægterne:

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Valg af 2 stemmetællere
  4. Bestyrelsens beretning for perioden siden sidste ordinære generalforsamling
  5. Godkendelse af årsregnskab
  6. Indkomne forslag
  7. Vedtagelse af budget for indeværende og kommende år, vedtagelse af kontingent, indskud for nye medlemmer, honorar til formand og kasserer samt størrelse af gebyret ved for sen betaling
  8. Valg af bestyrelsesmedlemmer
  9. Valg af suppleanter
  10. Evt. valg af administrator
  11. Valg af revisor, idet der indledningsvis først skal tages stilling til, hvorvidt der skal vælges et eksternt revisionsfirma eller revisor og suppleant skal vælges blandt medlemmer
  12. Eventuelt

4. Bestyrelsens beretning for perioden siden sidste ordinære generalforsamling

Bestyrelsens organisering i perioden:

  • Formand: Lars Jokumsen
  • Næstformand Per Grøhn Nielsen
  • Kasserer: Bent Åkerlund
    Menige bestyrelsesmedlemmer:
    • Conny Rasmussen
    • Jonna Dehn
    • Jan Bryla Pedersen
    • David Henrik Fried
  • Suppleanter:
    Vibeke Jacobsen og Bent Andresen er i løbet af perioden fratrådt og suppleanterne Jan Bryla Pedersen og David Henrik Fried er tiltrådt.

Generel information
Grundejerforeningen Salvig er etableret i april 1965 og har fra 2021 350 medlemmer.
Der har været afholdt 1 bestyrelsesmøde i indeværende periode.
Der er gennemført 4 inkassosager i perioden.
Bestyrelsens praksis er, at der i forbindelse med manglende betaling sendes én rykker, herefter går fordringen til inkasso.

Bestyrelsesarbejdet involverede mere end 700 mails i indeværende periode, det er ca. på niveau med året 2019(tallene er fra formandens mail).

Veje og rabatter

Fors A/S har oplyst, at der skal foretages kloakering startende i efteråret 2021/2022, derfor har bestyrelsen besluttet at Grundejerforeningen Salvigs grusveje kun vedligeholdes minimalt og at der ikke foretages større arbejder.
Hvis der kommer endnu en udsættelse af kloakeringen fra Holbæk kommune vil bestyrelsen vedligeholde grusvejene, så tæt på en “normal tilstand” som muligt.

Der er i foråret 2020 udlagt stabilgrus på Grundejerforeningen Salvigs grusveje. I efteråret 2020 er der fyldt huller, så grusvejene kan klare vinteren.

Salvigvej har i efteråret 2020 fået repareret et hul i asfalten. Der er udlagt profilgrus i de kanter der er sunket og blevet til huller.

Bestyrelsen har konstateret, at der er mange steder hvor Grundejerforeningen Salvigs ordensregler ikke overholdes. F.eks. hvordan og hvor tæt der må plantes, opføres hegn og hække langs Grundejerforeningen Salvigs grusveje.

Ud for hver grund skal der være et stykke med græs, så gående kan færdes sikkert uden at gå på vejene når der kommer trafik. Der må ikke plantes tættere end 1,5 meter fra vej, parkeres, henstilles trailere, placeres affaldscontainerne/skraldestativer/paller, opbevares jord/byggeaffald, brænde eller andet så færdsel forhindres. Dette stykke er ikke en del af den enkelte grunders, men tilhører hele foreningen, på linje med fællesarealet.

Buske, hække, træer og anden beplantning skal beskæres langs veje og stier, så bevoksningen ikke er til gene for renovation, drænspuling, og anden trafik, og for dem der ellers færdes i området. Husk også at kikke op ad. Medlemmer der er i tvivl om gældende regler kan fx konsultere på Holbæks Kommunes hjemmeside her:https://holbaek.dk/borger/teknik-og-miljoe/veje-og-stier/grundejer/.

Dette omfatter også de grunde der har en sti langs med grunden. Slåning af græs og beskæring ud for grund/sti skal foretages af medlemmer. Det henstilles til at de medlemmer der har en vejbrønd ud for deres grund at sikre at vandet kan løbe ned i vejbrønden, og at der passage for vand. den er ren for blade og græs. Dette for at vandet kan komme væk, så foreningens/vores veje holder sig bedre når der er meget nedbør.

Efter henvendelse til ejeren af markerne der ligger ud til Salvigvej, ser det ud til at ejeren respekterer gældende servitutter. Der er der blevet målt op og sat markeringspæle 3 meter fra vejkanten, så bestyrelsen håber at ejeren fremover vil overholde grænsen for, hvor tæt på asfaltvejen markarbejdet må ske.

Bestyrelsen skal endnu engang opfordre til at farten sænkes tilstrækkeligt til, at det ikke støver fra kørsel på grusveje.
I perioder skal hastigheden ned på 10-12 km/t eller lavere, for at undgå støvgener.

Dræn

Gennemgang spuling af dræn, og sugning af sandfang er udført i starten af september 2020. Næste gennemgang er samme periode i 2021 – afhængig af vejret.

Spulevognen måtte tilkaldes igen i oktober 2020, da der var et dræn bag Stengårdsvænge 48 der var stoppet af rødder fra hybenroser – drænet blev renset. Hybenrose (rynket rose) er en invasiv art og bør bekæmpes, læs mere her https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/invasive-arter/hvad-kan-jeg-selv-goere/bekaempelse/bekaempelse-af-rynket-rose-uden-brug-af-pesticider/.

Bemærk de store rødder i bunden af drænbrønden
Her ses de rødder som er fjernet fra røret … 15 x 95 cm

Der er blevet etableret en vejbrønd ud for Kanehøjvej 6 og gravet/renset grøfter på engen bag Stengårdsvej.

På engen bag Skovhøjvænge 16-24 er der et dræn, som det ikke har været muligt at spule, da drænet et fyldt med rødder fra hybenroser der fra nogle af grundende har bredt sig ud på engen.
Bestyrelsen har besluttet ikke at grave op på engen, og lægge nye drænrør da der er så blødt, at det kun meget sjældent er muligt at spulevognen kan komme til.

Bestyrelsen vil i stedet for, i forbindelse med kloakeringen forsøge, at få lagt drænet op i vejen. For at dette skal give mening i forhold til økonomien i sådan et projekt, kræver det dog at medlemmerne på dette stykke på forhånd tilkendegiver, at de vil tilslutte sig sådant et nyt dræn.
Det betyder, at de pågældende medlemmer må leve med eventuelle oversvømmelser fra engen indtil der foreligger en beslutning og tilsagn fra medlemmer om tilslutning.

Grundejerforeningen Salvigs bestyrelse gør alt for at Grundejerforeningen Salvigs dræn er i topform. Med nuværende budgetter kan alle dræn ikke spules hvert år.

Bestyrelsen er i forbindelse med den forventede kloakering af Salvig i gang med at lægge en plan for eventuel etablering af nye dræn, og eventuel udskiftning af områder af nuværende (gamle) dræn, der ikke har det godt.

Der har været afholdt møde med repræsentanter fra Grundejerforeningen Møllebroen på Orø som allerede har fået kloakeret for at høre, hvilke erfaringer Grundejerforeningen Møllebroen har ved evt. at få etableret dræn i forbindelse med kloakering.

Bestyrelsen vil få foretaget en TV-Inspektion af dræn i 2021 for at få et overblik over drænenes tilstand som skal være input til prioritering. Dette er indeholdt i 2021 budgettet for dræn. Bestyrelsen vil efter TV-Inspektionen er udført udarbejde en mere detaljeret plan for vedligehold af dræn.

Hvis der er medlemmer, der vil dræne på egen grund og tilsluttes Grundejerforeningen Salvigs drænsystem, så skal tilslutningen udføres af en autoriseret kloakmester, der skal levere tegninger over det udførte arbejde til Grundejerforeningen Salvigs bestyrelse.

Medlemmer skal betale for egen tilslutning til Grundejerforeningen Salvigs drænsystem; det er ikke inkluderet i kontingentet, som udelukkende omfatter vedligeholdelse og drift og etablering af nye dræn.

Fællesarealer

Alle stier på fællesarealet er i 2020 slået 6 gange og højen mod Salvig Bugt er slået 1 gang.

Det høje græs på det store fællesareal er slået 1 gang. Bestyrelsen besluttede ikke at få græsset slået yderligere, fordi græsset ikke var særlig højt og området var meget fugtigt på grund af megen regn.

Et defekt fodboldmål på fællesarealet blev repareret og malet. Begge fodboldmål forventes at skulle fornys i 2021.

I 2020 blev mere af træbæltet langs fællesarealet reguleret i henhold til den plan som bestyrelsen udarbejdede for to år siden.

Der er tale om de områder markeret med rødt på billedet til højre.

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Pleje-fællesareal-2020-858x1024.jpg

Der er foretaget udtynding af træer. Dårlige træer og træer som er til fare for trafik og gående er fældet.

Grene blev fliset og træstammer afgrenet og skåret i bærbare stykker, som medlemmer af Grundejerforeningen Salvig efter aftale med bestyrelsen kunne afhente.

Sitkagraner på Grundejerforeningen Salvigs fællesarealer er ramt af Sitkalus, men der er også medlemmer som har Sitkagraner på egen grund som er ramt af Sitkalus.

Medlemmer skal være opmærksom på Sitkagranners tilstand og muligheden for at Sitkagraner kan vælte i forbindelse med fx en storm og gøre skade på mennesker, dyr, ejendomme og materialer.

Medlemmer bør tjekke deres forsikringsdækning !!!

Læs mere om Sitkalus her: https://www.skovforeningen.dk/nyhed/sitkalus-giver-synlige-skader-i-baade-skov-og-haver/

Fællesarealet anvendes som affaldsplads

Bestyrelsen har i flere tilfælde konstateret af fællesarealet bliver anvendt som kompostbunke eller en nem måde at skille sig af med affald som bør befinde sig på Orø genbrugsplads. Herunder ses eksempel på dette.

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Graes-droppet-paa-faellesareal-2-768x1024.jpg

Herover ses en græsbunke som er droppet hvor Kanevænget deler det store fællesareal.

Herunder ses et råddent bænksæt som er “efterladt” i nærheden af fodboldbanen på det store fællesareal.

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Raaddent-baenksaet-768x1024.jpg

Herunder ses billede som viser æbler droppet på det store fællesareals sydlige område og det er en dum ide læs mere her: https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2020-09-30-dyrevaernet-advarer-pas-paa-at-din-hund-ikke-faar-alkoholforgiftning

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Aebler3-768x1024.jpg
Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Aebler4-768x1024.jpg
Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Aebler2-768x1024.jpg

Ordensreglernes pkt. 5:

Fællesarealer må ikke anvendes som tilkørselsvej til grund eller som parkeringsplads. Der må ikke henlægges grene, haveaffald eller
andet uden for matriklen på fællesarealerne eller i markskel.
Hvis det forekommer, og parcelejeren ikke rydder op efter påbud fra
grundejerforeningen, fjernes pågældende affald/genstande på parcelejerens regning. Tillagt et ekspeditionsgebyr på 100 kr.

Det er ikke rimeligt, at Grundejerforeningen Salvigs medlemmer skal betale for bortskaffelse af andre medlemmers affald. Affald skal bringes til Orø genbrugsplads af medlemmerne for bortskaffelse.

Hjertestarter (Placering: Salvigvej 29)

Grundejerforeningen Salvigs hjertestarter har ikke været anvendt i 2020. Hjertestarteren bliver efter hver anvendelse kontrolleret og nødvendige dele er udskiftet, så hjertestarteren altid er fuldt funktionsdygtig. Hjertestarteren er placeret i et opvarmet skab, så den er klar til brug hele året.

Grundejerforeningen Salvig har en serviceaftale med en leverandør, så det sikres at elektroder, batterier udskiftes/kontrolleres.

Grundejerforeningen Salvigs medlemmer vil på den førstkommende ordinære generalforsamling få udleveret 2 klisterlabels med eget vejnavn og husnummer og henvisning til placering af Grundejerforeningens Salvigs hjertestarter.

Det ene klistermærke kan sættes på postkassen og det andet klistermærke kan placeres et andet fx på bagsiden af et skab. Klistermærkerne kan tåle vejrlig og UV stråling.

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Hjertestarterlabels-768x1024.jpg


Kloakering i Salvig

Kloakering af Salvig området er ikke et grundejerforenings projekt, men vedtaget af Holbæk Kommune og med Fors A/S som udførende på opgaven.

På denne side https://www.gf-salvig.dk/kloakering-af-salvig/ kan der læses mere om hvad grundejerforeningen Salvigs bestyrelse fokuserer på og hvad medlemmer bør fokusere på.

Fors A/S arbejder nu med en tidsplan med start i 2022.

Her er et par yderligere links til Grundejerforeningen Salvigs hjemmeside om bl.a. kloakering:

https://www.gf-salvig.dk/kloakering/
https://www.gf-salvig.dk/nyheder/

Opdatering af medlemsoplysninger

Det er vigtigt, at Grundejerforeningen Salvigs register er opdateret med korrekt information – både e-mailadresser og postadresser, da der med sikkerhed kommer mere informationsmateriale bl.a. vedr. kloakering og alt ikke kan sendes via e-mail.

Hvis du læser dette dokument elektronisk kan du klikke på denne tekst for at komme til kontaktformularen for at ændre.

Hunde

Nogle hundeejere, tager ikke hundens efterladenskaber med sig, til egen matrikel – det har skabt en del konflikter.

I maj måned 2020 var der en konstant hylen fra en hund på Kanehøjvej der ville “besøge” en anden hund i området der var i løbetid. Hyleriet gav anledning til en klage og hyleriet blev optaget. Bestyrelsen udarbejdede en e-mail som ikke blev sendt til relevante myndighed, da hyleriet pludselig ophørte. Forekommer hyleriet igen i 2021 er e-mailen klar og vil blive sendt.

Placering af affaldsbeholdere

Affaldsbeholdere skal placeres på medlemmers egen grund/matrikel og ikke placeres på Grundejerforeningen Salvigs veje, grønne fortove, vendepladser eller andre arealer som ikke ejes af medlemmer.

Bestyrelsen vil i 2021 fokusere på placering af affaldsbeholdere. Det er ikke smart, at hvis hjertestarteren skal anvendes eller Orø’s akutteam skal hurtigt frem, så kan det koste menneskeliv, fordi der skal køres slalom på p.g.a. affaldsbeholderes placering eller det ikke er mulig for Orø’s akutteam at parkere tæt ved behandlingsstedet.
Der kan læses mere om placering af affaldsbeholdere her.

Hændelser i 2020

  • COVID-19
  • Bestyrelsen besluttede, at opslagsskabet på fællesarealet nedlægges og det er fjernet.
  • Et medlem placerede brænde på grusvej for at dæmpe hastighed … nok ikke en klog beslutning, der er lovgivningen der skal overholdes, forhold dokumenteret og påtalt
  • Placering af legeredskab på fællesareal (ringe) … det er ikke tilladt for medlemmer at opsætte legeredskaber på fællesarealer, der er lovgivning der skal overholdes og forsikringsforhold der skal være på plads
  • Forslag fra medlem om placering af mobil fartmåler … mulighed undersøgt der er økonomi involveret og Holbæk Kommunes mobile fartmålere skal bestilles i god tid og anvendes primært på kommunale veje
  • Medlem utilfreds med afholdelse af ”Coronafest” … ikke en sag for bestyrelsen det er en sag for sognefoged / politi
  • Klage over hundeglammen i forbindelse med løbetid … brev til relevant myndighed udarbejdet
  • Brug af værktøj der larmer (motorsav, græsslåmaskiner, …) i ”karensperioder”
  • Parkering af mobilehome på fællesarealet … meldt til politiet
  • Tyverier/Indbrud … bestyrelsen har kendskab til 2 tilfælde i 2020
  • Entreprenørmateriel der langtidsplaceres på Grundejerforeningen Salvigs areal … der er igangværende sager
  • Medlem klager over parkering på vendepladser og på Grundejerforeningen Salvigs arealer/vejrabat … køretøjer/både skal placeres på egen grund
  • Et medlem betaler ikke kontingent og det er ikke første gang … bestyrelsen skal bruge en del tid (igen) og advokat involveres
  • Placering af skilte på Grundejerforeningen Salvigs veje
  • Manglende beskæring som vanskeliggør passage … der er sendt breve til 22 medlemmer
  • Et medlem foretager afbrænding af træstubbe og grenaffald fremfor at køre affaldet på genbrugspladsen … afbrænding er ikke tilladt, affald skal transporteres til Orø genbrugsplads

Grundejerforeningens Salvigs hjemmeside: https://www.gf-salvig.dk/

Formålet med Grundejerforening Salvigs hjemmeside er at give generel information til medlemmerne.

Hjemmesiden er opdateret i 2020 og overholder gældende lovgivning.

Bestyrelsens visioner for det kommende år:

  • Få alle dræn fotograferet for at få et overblik over drænenes tilstand, så at bestyrelsen og medlemmerne kan få viden om kommende omkostninger til vedligehold
  • Fokus på placering af affaldsbeholdere, flere medlemmer placerer ikke affaldsbeholdere på egen grund
  • Vedligeholde grusveje og Salvigvej som “normalt” i 2021, pga. at Holbæk Kommune/Fors A/S har udsat kloakeringen af Salvig samt foretage udskiftning skilte
  • Udskifte de 2 fodboldmål på fællesarealet
  • Fortsætte med at rydde træer og beplantning med fokus på sikkerhed
  • Revidere vedtægter og ordensregler og bringe dem op på 2021 niveau og indeholde beskrivelse af hvordan en Corona lignende situation håndteres
  • Fortsat forbedre Grundejerforeningen Salvigs hjemmeside og sikre at hjemmesiden overholder gældende lovgivning
  • Fortsat polstring af økonomi til brug for vedligehold af dræn og evt. etablering af nye dræn
  • Fortsat polstring af økonomi til udgifter relateret til kloakering, nyt slidlag på Salvigvej og tilkørsler til Salvigvej

Bestyrelsens visioner for 2020 (hvad blev gennemført):

  • Fortsat polstring af økonomi til brug for vedligehold af dræn og evt. etablering af nye dræn
  • Fortsætte med af vedligeholde grusveje og Salvigvej som i 2019, herunder udskiftning af flere skilte
  • Fortsat polstring af økonomi til udgifter relateret til kloakering, nyt slidlag på Salvigvej og tilkørsler til Salvigvej, selvom planen for kloakering i Salvig ser ud til at trække ud
  • Fortsætte med at rydde træer og beplantning med fokus på sikkerhed
  • Fortsat forbedre Grundejerforeningen Salvigs hjemmeside
  • Revidere vedtægter og ordensregler og bringe dem op på 2021 niveau

5. Godkendelse af årsregnskab
(underskrevet årsregnskab vedhæftes/vedlægges, når indkaldelse til den ordinære generalforsamling udsendes)

Resultatopgørelse 2020
Indtægter
Grundejerafgifter (medlemskontingent)526.500,00 kr.
Indtægter fra ejendomsmæglere ifm med salg3.000,00 kr.
Renteindtægter700,00 kr.
Indtægter i alt530.200,00 kr.
Udgifter
Veje33.950,00 kr.
Dræn130.819,12 kr.
Forsikringer, grundejerforening206,31 kr.
Ørsted, pumpe *)21.729,88 kr.
Fællesareal og rabatter82.493,00 kr.
Drift & Support, Hjertestarter2.993,75 kr.
Mindre anskaffelser, hjertestarter– kr.
Drift + vedligehold i alt272.192,06 kr.
Generalforsamling og møder4.969,90 kr.
Honorarer6.000,00 kr.
Kontorartikler1.441,85 kr.
IT– kr.
Porto1.570,00 kr.
Blomster og gaver1.987,70 kr.
Advokat875,00 kr.
Hjemmeside2.737,30 kr.
Nets3.164,65 kr.
Forsikringer7.999,43 kr.
Regnskabsassistance6.417,38 kr.
Administration i alt37.163,21 kr.
Renter og gebyrer
Bankgebyrer 360,00 kr.
Renter 543,15 kr.
Øredifferencer                   – kr. 
Renter og gebyrer i alt 903,15 kr.
Udgifter i alt310.258,42 kr.
Resultat219.941,58 kr.
Balance 2020
Aktiver
Tilgodehavender900,00 kr.
Danske Bank74.046,47 kr.
Danske Bank (dræn, veje)735.179,80 kr.
Kassebeholdning kr.944,00 kr.
Aktiver i alt811.070,27 kr.
Passiver




Egenkapital primo591.128,69 kr.
Årets resultat219.941,58 kr.
Egenkapital ultimo811.070,27 kr.
Passiver i alt811.070,27 kr.

*) En pumpe “stod” af i 2020, derfor er udgiften til Ørsted, pumpe meget stor (21.729,88 kr.) mod normalt en 5 – 600 kr. til el.

6. Indkomne forslag

Der er ikke indkommet nogen forslag.

7. Vedtagelse af budget for indeværende og kommende år, vedtagelse af kontingent, indskud for nye medlemmer, honorar til formand og kasserer samt størrelse af gebyret ved for sen betaling

Bestyrelsen foreslår at kontingent er uændret kr. 1.500.
Bestyrelsen foreslår at indskud for nye medlemmer følger hidtil praksis kr. 0.
Bestyrelsen foreslår at honorar til formand og kasserer er uændret kr. 3.000 til hver.
Bestyrelsen foreslår at gebyr ved for sen betaling er uændret kr. 100.

BudgetResultat 2020Budget 2021Budget 2022
Indtægter
Grundejerafgifter
(medlemskontingent)
526.500,00 kr.525.000 kr.525.000 kr.
Indtægter fra ejendomsmæglere
ifm med salg
3.000,00 kr.– kr– kr
Renteindtægter700,00 kr.– kr– kr
Indtægter i alt530.200,00 kr.525.000 kr.525.000 kr.
Udgifter
Veje33.950,00 kr.175.000 kr.150.000 kr.
Dræn130.819,12 kr.200.000 kr.200.000 kr.
Forsikringer, grundejerforening206,31 kr.500 kr.500 kr
Ørsted, pumpe21.729,88 kr.650 kr.650 kr.
Fællesareal og rabatter82.493,00 kr.90.000 kr.85.000 kr.
Drift & Support,
Hjertestarter
2.993,75 kr.3.000 kr3.000 kr
Mindre anskaffelser– kr.– kr– kr
Drift + vedligehold i alt272.192,06 kr.469.150 kr.439.150 kr.
Generalforsamling
og møder
4.969,90 kr.10.000 kr.10.000 kr.
Honorarer6.000,00 kr.6.000 kr.6.000 kr.
Kontorartikler1.441,85 kr.3.000 kr.3.000 kr.
IT– kr.– kr.– kr.
Porto1.570,00 kr.3.500 kr.3.500 kr.
Blomster og gaver1.987,70 kr.– kr.– kr.
Advokat875,00 kr.– kr.– kr.
Hjemmeside2.737,30 kr.3.500 kr.3.500 kr.
Nets3.164,65 kr.3.500 kr.3.500 kr.
Forsikringer7.999,43 kr.8.500 kr.8.500 kr.
Regnskabsassistance6.417,38 kr.7.000 kr.7.000 kr.
Administration i alt37.163,21 kr.45.000 kr.45.000 kr.
Renter og gebyrer
Bankgebyrer 360,00 kr.500 kr.500 kr.
Renter 543,15 kr.1.200 kr. 1.200 kr. 
Øredifferencer                   – kr. – kr. – kr. 
Renter og gebyrer i alt 903,15 kr.1.700 kr.1.700 kr.
Udgifter i alt310.258,42 kr.
515.850 kr.485.850 kr.
Resultat219.941,58 kr.9.150 kr.39.150 kr.


Kommentarer til budgetter:

Veje og rabatter:
Større udgifter til vedligehold af veje, da kloakeringen af Salvig er udskudt til 2022.
Extra udgifter til vedligehold af veje/vendepladser/grønne fortove som konsekvens af medlemmers parkering på grønne fortove fremfor på egen grund.

Dræn:
Dræn fotograferes i 2021 for at få et overblik over drænenes tilstand, så at bestyrelsen og medlemmerne kan få viden om kommende omkostninger til vedligehold.

Fællesarealer
Indkøb af fodboldmål til fællesarealet i 2021.
Øgede udgifter til slåning af græs på fællesareal.
Piletræer fjernes på grund overfor Stenbjergvænget 44.

Ofte stillede spørgsmål og svar:


Kan ses på Grundejerforeningen Salvigs hjemmeside: https://www.gf-salvig.dk/ofte-stillede-spoergsmaal-og-svar/